Telefoontraining NL / Engels / Frans

Omschrijving:

Klanten en/of collega’s te woord staan door de telefoon op een klantgerichte manier en in een vreemde taal, daar gaat het om in deze training. De eerste indruk is een belangrijk startpunt van een (telefoon) gesprek en als dat in de taal van de beller is, dan helpt dat zeker. De deelnemers worden taalvaardig gemaakt zodat ze de beller correct en klantvriendelijk te woord kunnen staan. Door middel van een persoonlijke intake wordt de leerbehoefte en de kennis van de vreemde taal van de deelnemer vooraf bepaald.


Doelgroep:

Telefonistes, managementondersteuners en receptionistes die voornamelijk telefonisch contact hebben met de klant.


Programma:

  • Vooraf aan de training wordt er een persoonlijke intake gedaan
  • Taaltraining Frans / Engels (basis)
  • (Tele)communicatie
  • Telefoonetiquette
  • Doelmatig communiceren
  • Oefenen met ‘telefoonkoffer’. Dit is een koffer met opnamemogelijkheid.
    Deelnemers oefenen met telefoongesprekken, kunnen luisteren naar hun eigen gesprek en ontvangen feedback van de trainer.


Resultaat:

Deelnemers krijgen inzicht in hun telecommunicatie en zijn in staat om korte gesprekken te voeren in het Engels of Frans. Zij leren om te gaan met klanten die boos of geïrriteerd zijn. De bewustwording van hun rol als ‘visitekaartje’ staat centraal tijdens deze training.