Verkoopcoaching op de Werkvloer

Omschrijving:

Deze training heeft zijn sporen in de loop der jaren wel verdiend en ik bied deze vaak aan in combinatie met de training ‘Klantgericht Verkopen’.

Onze aanpak is bijzonder en zeer effectief.

Deelnemers ontvangen een korte training over het verkoopgesprek en worden daarna tijdens hun werk gecoacht en getraind door de trainer zelf. De trainer draagt dezelfde bedrijfskleding en loopt rond in de winkel. Zodra er een verkoopgesprek plaatsvindt door een van de medewerkers, luistert de trainer mee. Direct na het gesprek, als de klant weg is, voert de trainer een kort coaching gesprek met de medewerker en noteert dit alles op een observatieformulier.

De medewerker hoort welke vaardigheden hij goed beheerst en welke nog aandacht nodig hebben. In het volgende klantgesprek gaat hij met de feedback aan de slag.

Dit alles geeft inzicht in kwaliteiten en aandachtspunten. De deelnemer schrijft daarna zelf een Persoonlijk Plan Van Aanpak dat met de leidinggevende besproken zal worden.

Doelgroep:

Verkoopmedewerkers op alle niveaus.


Programma:

  • Fasen van het verkoopgesprek
  • De techniek van vragen stellen
  • Luistervaardigheden
  • Feedback geven en ontvangen
  • Gedrags- en commerciële doelen formuleren
  • Coaching op de werkvloer
In de training staat jouw eigen werkervaring centraal.


Resultaat:

Deelnemers bouwen zelfvertrouwen op door te horen welke vaardigheden ze onder de knie hebben en worden ondersteund bij het aanpakken van hun aandachtspunten.
De trainer stelt zich op als kennisoverdrager en coach, biedt veiligheid om te oefenen en te leren.
Leren door het te doen in de praktijk is effectief en leerzaam. Mensen begeleiden op de werkvloer geeft dynamiek en inspiratie. De bewustwording van hun rol als ‘visitekaartje’ staat centraal tijdens deze training.